Oracle Warehouse Management System (WMS) – System Zarządzania Magazynem Wysokiego Składowania wchodzi w skład szerszego systemu zarządzania łańcuchem dostaw oraz wytwarzania (Supply Chain Management and Manufacturing – SCM).
Obsługuje on takie funkcje, jak zarządzanie zapasami w magazynie, konfiguracja magazynu, analiza wydajności, tworzenie harmonogramów zadań, zaawansowane metody pobrań z magazynu oraz usługi zwiększające wartość produktów.

Oracle WMS optymalizuje procesy związane z obsługą materiałów w hurtowniach, fabrykach i centrach dystrybucji. Ten system sprawdza się zarówno w środowiskach wysoce zautomatyzowanych, wyposażonych w systemy obsługi materiałów i kieszonkowe komputery bezprzewodowe, jak i tam, gdzie przeważają dokumenty drukowane. W celu usprawnienia procesu realizacji zamówień, WMS obsługuje zaawansowane procedury dystrybucyjne, takie jak usługi zwiększające wartość produktu, system bezpośrednich przepływów i montaż na zamówienie, jak również procesy ułatwiające zarządzanie zasobami i zadaniami.

Oracle WMS ma łatwy w obsłudze, zautomatyzowany interfejs dostosowany do kieszonkowych komputerów bezprzewodowych. Dzięki mobilności, automatyzacji procesów i możliwości odczytywania kodów paskowych znacznie wzrasta wydajność procesów gospodarczych związanych z logistyką łańcucha dostaw. Oracle WMS bazuje na standardach technicznych Internetu, bazie danych Oracle, Oracle Real Application Clusters i serwerze Oracle Internet Application Server. Efektem jest skalowalna, niezawodna architektura.

Oracle WMS zapewnia sprawną realizację zadań związanych z łańcuchem dostaw w następujących dziedzinach:

  • logistyka przyjęć, wysyłek i zwrotów;
  • obsługa wyrobów gotowych, surowców i półproduktów;
  • strategie biznesowe produkcji i dystrybucji;
  • zaawansowane usługi zwiększające wartość produktu, takie jak montaż na zamówienie, produkcja na zamówienie, tworzenie podzespołów i zestawów oraz rozkładanie zestawów.

Oracle WMS obsługuje następujące procesy gospodarcze:

Logistyka przyjęć

  • przyjęcia (z listem przewozowym lub bez),
  • kontrola odbioru,
  • korekta odbioru,
  • kontrola jakości,
  • drukowanie kodów paskowych,
  • kierowane przekazywanie do magazynu i optymalizacja składowania,
  • dostosowawczy system bezpośrednich przepływów.

Logistyka wysyłek

  • planowanie podróży i dostaw,
  • przydzielanie doku i stanowiska,
  • definiowanie tzw. fali pobrań,
  • generowanie zadania uruchamiającego proces pobierania i przydzielanie zapasów,
  • metody pobierania,
  • pobrania kierowane,
  • pakowanie w kartony,
  • pakowanie,
  • drukowanie etykiet zdefiniowanych dla klienta,
  • konsolidacja i załadunek wysyłki na platformie załadunkowej,
  • weryfikacja i zamknięcie wysyłki,
  • śledzenie wysyłki.

Logistyka zwrotów

  • przyjmowanie dokumentów zwrotu materiałów,
  • zwroty do dostawców,
  • odnawianie i utylizacja.

Usługi zwiększające wartość produktów i produkcja

  • tworzenie i rozkładanie zestawów oraz lekki montaż,
  • mieszane metody produkcji,
  • realizacja zadań związanych z produkcją w toku,
  • realizacja zadań bez zleceń pracy,
  • realizacja zadań w ramach produkcji ciągłej,
  • transakcje przesunięć związane z produkcją w toku,
  • transakcje materiałowe związane z produkcją w toku,
  • transakcje generowania odpadów związane z produkcją w toku,
  • transakcje zwrotów związane z produkcją w toku.